arbeidssøknad/jobbintervju som markedsføringsspesialist hos Amnesty International Norge

By Anex98 No comments

I dette innlegget har vi fått delt ut om å lage en hypotetisk jobbintervju for å bli markedsføringsspesialist hos Amnesty International Norge. I innlegget skal jeg skrive om tre viktige punkter som vil gjøre meg attraktiv for dette selskapet, de tre viktige punktene er:

  • Anmesty og digitale kanaler
  • Måling og analysetrafikk
  • Organisk søk og SEO

I stedet for å lage en dialog har jeg heller skrevet en arbeidssøknad som treffer disse punktene som viser kunnskapen min i dette området.

Intervjuet

Jeg ønsker å søke jobb hos dere på Amnesty som markedsføringsspesialist siden jeg har fordypet meg i markedsføring, og digital markedsføring på høyskolen Kristania. Anmesty International Norge er en moralsk organisasjon som søker at alle menneskerettigheter blir oppfylt for alle. Spesielt I Norge når det kommer til overgrep, rasisme og homofobisk undertrykkelse som er de største problemer i dagens samfunn. Amnesty International Norge bruker en del kjente digitale kanaler som man kan se på bunnen av nettsiden Anmesty.no. Anmesty Internatonal Norge benytter seg av Facebook, Instagram, Twitter og Youtube som er verdens mest kjente sosiale plattformer som er en veldig effektiv markedsføringsstrategi for få frem budskapet de ønsker. Kundereisen er veldig er veldig behagelig, linkene til nettsiden står på alle plattformer, og linker til der hvor man kan støtte organisasjonen dersom man ønsker. Anmesty får ikke statelig eller politisk støtte, men blir drevet av støtte fra befolkningen. En forbedring personlig jeg hadde likt å sett, og kunne ha hjulpet med er å markedsføre på den nye store sosiale media plattformen Tik Tok. På Tik Tok er det veldig mange unge som bruker appen for underholdning som gir store muligheter for å treffe målgrupper som ønsker å støtte Anmesty. Flere yngre mennesker har begynt å interessere seg for miljø og menneskets rettigheter spesielt blant jenter, muligheten for å markedsføring på denne plattformen er stor.

Målet eller målene til Anmesty er å videre gro organisasjonen sånn at de har muligheten til å fortsette med det gode arbeidet de gjør. For at de skal videre gro oppfordrer de målgruppene å gå igjennom de forskjellige type plattformene Anmesty befinner seg i å gå inn på flere digitale markedsføringskanalene Anmesty befinner seg i som vil potesienlt gro engasjementet for å donere, følge eller støtte organisasjonen. Personlig så ser jeg at de viktigste digitale målsetningene som er viktig å følge med på google analytics er

  • Følge og oppdatere trender
  • Se hvilke kanaler kunder kommer fra
  • hvilke digitale kanaler blir besøkt mest
  • hvilke markedsføringsstrategier førte til flest donasjoner
  • indentifisere målgruppers alder, geografiske områder, kjønn etc.
  • Hvilke enheter trafikken kommer fra

Etter å ha analysert den digitale målsetningen, anbefaler jeg for at organisasjonen skal gro å optimalisere keywords i SEO (søkemotoroptimalisering) for å gjøre seg mer synlig på internetts mest populære søke motor Google. Gode Keywords er et av de mest viktigste måtene å gjøre seg synlig på søkemotoren på google, Amnesty har tatt i bruk av keywords som »Mennesketsrettigheter» som har gitt dem en høy plass på søkemotoren, men for analysere søkemotor annonsene anbefaler jeg personlig at Amnestyw benytter seg av ads.google.com sine funksjoner som hjelper å finne flere keywords som er relevant for tjenesten Amnesty. Amnesty International Norge bruker veldig mange bra keywords i søkemotoren som rasisme, menneskerettigheter, diskriminering og flere keywords som har fått dem høyt opp på søke motoren

Etter å ha gjort en rask Research så fant jeg en Keyword som ikke har blitt tatt i bruk av Amnesty som er homofobi. Muligheten for at Amnesty kan skape et merkebevisste hos folk er hvis de klarer å tiltrekke potensielle kunder til nettsiden. Flere unge homofile mennesker blir usikre på seg selv, og vil undersøke mer om hva det er å være homofil. Mange av dem har opplevd undertrykkelse på grunn av sin sexuelle preferanse, og vil undersøke sin egen sexualitet. Ved å legge til flere Keywords som homofobi så vil det gjøre Amnesty mer synlighet på google sin søkemotor. Flere konkrete eksempler

  • Voldtektstatistikk
  • Overgrep
  • Armbånd
  • Gay pride

Disse konkrete Keywordsene er fra et raskt søk på google sin søke motor, men ved å analysere keyboards nøyere på ads.google.com vil Amnesty finne viktige Keywords som folk søker på som er relevant for tjenestene og produktene Amnesty selger. Personlig så ser jeg stor muligheter for forbedring i markedsføringsstrategien innenfor sosial media, og søkemotoroptimalisering.

Kilder

Legg igjen en kommentar